Een corona-proof-editie van de Hooge Zwaluwse Dorpskwis neerzetten. Ga er maar aanstaan. De organisatie van de kwis draait er echter de hand niet voor om. Vorige week kondigden zij al aan een spoedoverleg te hebben ingepland, deze vond plaats op 1 september, en langs deze weg willen zij u, als potentiële deelnemer, informeren over wat zij besproken hebben. Lees hieronder de ingezonden reactie van de organisatie Dorpskwis Hooge Zwaluwe.
Beste dorpskwissers van Hooge Zwaluwe en Helkant,
Zoals wij in vorige berichtgeving al aankondigden, is de organisatie van de Dorpskwis afgelopen dinsdag 1 september weer bij elkaar gekomen. Deze bijeenkomst was volledig gericht op hoe wij als organisatie de kwis volledig corona-proof uit zouden kunnen voeren.
Natuurlijk zouden wij er het liefst weer net zo’n spektakel van willen maken als 2 jaar geleden, echter staan de omstandigheden dit niet toe. Werk aan de winkel dus voor de organisatie. Want dat we de kwis door laten gaan is een zekerheid. De reden..? De kwis staat voor verbinding tussen jong en oud en alles wat daar tussen valt en verbinding is júist in deze tijd iets wat misschien nog wel belangrijker is dan ooit.
De kwisvragen en praktijkopdrachten zijn allemaal nog eens onder de loep genomen en aangepast daar waar dat noodzakelijk was. Voor de opdracht die bij de inschrijving overhandigd wordt, wordt creativiteit verwacht van de deelnemers om te zorgen dat deze uitgevoerd wordt op 1,5 meter afstand van elkaar. Alleen personen uit hetzelfde huishouden mogen dichterbij elkaar staan, maak hier gebruik van!
Voor de kwisdag zelf verwachten wij als organisatie, dat de teams de RIVM maatregelen in acht nemen. Een korte opsomming wat dat inhoudt, gebaseerd op de huidige richtlijnen:
– Niet meer dan 6 gasten op 1 locatie, uiteraard op voldoende afstand;
– Bestaat je team uit meer leden, speel dan op twee of meer locaties;
– Houd 1,5 meter afstand.
Mochten de richtlijnen in de tussentijd veranderen, dan zal dit op de voorlichtingsavond met de teamcaptains besproken worden. Note voor de teamcaptains: deze zal plaatsvinden op donderdag 22 oktober!
Tips van de organisatie:
– Denk als team aan een uitwijk van de speellocatie naar de horeca;
– Maar denk ook aan communicatie middelen waarbij de teamleden met elkaar als groep kunnen videobellen vanuit diverse speellocaties. Zoals Microsoft Teams, Zoom, Google Meet, Skype, Messenger, Facetime enzovoorts.
Namens de organisatie, blijf gezond en denk aan elkaar!